Vidste du, at virksomheder, der arbejder med networking får op mod 75% af deres nye kunder gennem netværk? Og at word of mouth er ti gange så effektivt som traditionel markedsføring?  Hvis du vel og mærke gør det rigtigt…

Faget er et valgfag på Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring og bygger på akademifaget Kommunikation i praksis.

Lær hvordan du arbejder strategisk med dit netværk, din egen kommunikation, branding og formidling – og få succes med dit relationsarbejde. 

Vi kender dem alle sammen. De der i erhvervsnetværk, til arrangementer, i salgssituationer eller i andre sammenhænge skiller sig ud. Dem vi husker. De mennesker der gør indtryk og efterlader et positivt aftryk. De mennesker som lykkedes med at formidle et budskab, der står klart og skarpt i vores hukommelse. De mennesker der lytter til os, er nysgerrige og har fået en god følelse frem hos os. Dem vi kan lide at være sammen med. De mennesker vi har lyst til at hjælpe og som opnår gode resultater med sine relationer. 

Mange salgsafdelinger samarbejder for lidt med den øvrige organisation, de er ikke helt bevidste om, hvordan de kan understøtte resten af forretningen, og de får ikke helt tydeliggjort værdien over for kunderne (og får derfor ikke betaling for hele værdien).

Det er ikke bare noget, vi siger. Det er en del af resultatet af det store danske forskningsprojekt ”Morgendagens Salg”.

Relationssalg – og kommunikation bygger på akademifaget Kommunikation i praksis. Det lærer dig, hvad god kommunikation er, hvilke resultater din egen personlige kommunikation kan skabe – og ikke mindst betydningen af at forstå andre mennesker i kommunikationssammenhænge. 

Du bliver rustet til at arbejde strategisk og professionelt med dit netværk, med din kommunikation og lærer at omsætte kommunikationsteorier til handling.

I faget får du de grundlæggende kommunikationsteorier og modeller på plads, og du lærer, hvordan du anvender dem i praksis. Du arbejder blandt andet med e-stimate personprofiler, afsender-/modtagerforhold, verbal og nonverbal kommunikation, din personlige og virksomhedens branding og får værktøjer til at formidle dine budskaber, så de står klart og skarpt for dine modtagere. 

Indhold i faget:

  • Adfærdspsykologi
  • Persontyper (e-stimate profiler anvendes)
  • Relationens rolle i kommunikation
  • Verbal og nonverbal kommunikation
  • Kommunikationsteorier, -modeller og -værktøjer
  • Formidlingsteknikker
  • Personlig branding – hvad vil du huskes for? 
  • Dialogbaseret kommunikation
  • Strategisk relationssalg og videndeling

Målgruppe:

Faget er for dig, der vil styrke din praktiske kommunikation internt og eksternt på forskellige medieplatforme og gerne vil blive bedre til at kommunikere klart og præcist i skrift og tale. 

              

Vi er stolte af vores mange samarbejdspartnere på uddannelsen - et samarbejde som altid sikre os den nyeste viden på området.

Niveau

Faget er en del af akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.

Faget afsluttes med et skriftligt projekt og en mundtlig eksamen.

Hvis det er længe siden, du har været på skolebænken, kan du inden studiestart med stor fordel vælge et indledende kursus i f.eks. matematik.
Er det længe siden, at du senest har skrevet en projekt-(opgave), så er det en god investering med et Indledende kursus i studieforberedelse, studieteknik og projektskrivning. Her lærer du både om studieteknik og forskellige facetter i projektskrivning.

Tag en hel akademiuddannelse (AU)

Du kan tage en hel akademiuddannelse på typisk 2-3 år, enten på daghold eller aftenhold eller en kombination.

Du kan også sammensætte din uddannelse på tværs af retningerne. Se mere om den fleksible akademiuddannelse her

Læs mere om akademiuddannelsen i Salg og markedsføring - med speciel fokus på salg 

Realkompetencevurdering

Har du viden og erfaringer, men aldrig fået et papir på det? Så bør du overveje at få en realkompetencevurdering.

Realkompetencer er den viden, de færdigheder og de kompetencer, du på forskellig vis har erhvervet uden for det officielle uddannelsessystem. Hvis du får anerkendt disse kompetencer, får du et bevis.

Læs om realkompetencevurdering >>

Ansøgningsfrist

Daghold: Tilmeldingsfristen er 14 dage før startdato. 
Aftenhold & Online undervisning: Tilmeldingsfristen fremgår af det enkelte hold.

Hvis der er ledige pladser, optager vi studerende helt frem til første undervisningsdag. 
Vi opfordrer dog altid til, at du tilmelder dig i så god tid som muligt for at sikre oprettelse af faget.

Afmeldingsbetingelser

Eventuel afmelding til uddannelsen kan ske gebyrfrit indtil 14 dage før undervisningsstart. Sker afmelding herefter og frem til uddannelsesstart, bliver du faktureret DKK 500,- i afmeldegebyr. Afmelder du dig efter uddannelsesstart, faktureres det fulde beløb.

Ved dokumenteret sygdom,­ afslag på Statens Voksen Uddannelsesstøtte (SVU) eller afslag fra a-kasse/jobcenter, ­kan afmelding ske gebyrfrit helt op til første undervisningsdag.