På diplomfaget Digital kommunikation får du en forståelse for hvordan analyse og planlægning af kommunikationsstrategi kan styrke din virksomheds placering i det digitale medielandskab

  Faget er et retningsspecifik fag på diplomuddannelsen i Kommunikation.

På faget Digital kommunikation får du kompetencer til, at analysere forskellige kommunikationsformers relevans, og benytte kommunikationsmetoder til fremme din virksomheds position i det digitale landskab.

Du lærer, at navigere i de juridiske- og etiske forhold, som gør sig gældende, når man kommunikerer på nettet, og anvende forskellige metoder, der kan sikre god og konstruktiv kommunikation både eksternt og internt.

Faget giver dig også kompetencer til, at identificere kommunikationsopgaver ud fra analyse af dine brugers adfærd.

Indhold i faget:

  • producere til web ud fra principper for æstestik, kommunikation og design
  • anvende og begrunde dit valg af kommunikationsløsning i din praksis
  • håndtere konflikter i organisationen på en konstruktiv måde

Målgruppe:

Faget er relevant for dig, der gerne vil arbejde strategisk med din virksomheds kommunikation, og booste din virksomhed på de digitale platforme.